بهترین کرم و پماد برای درمان واریس

بهترین کرم و پماد برای درمان واریس

واریس عارضه ای ست که باعث تورم و پیچ خوردگی رگ ها و تغییر رنگ آن ها می شود و هنگامی رخ می دهد که دریچه های درون سیاهرگ ها به خوبی کار نکرده و یا ضعیف شده باشند. در این حالت جریان خون داخل آن ها مختل شده و با تجمع خون در رگ ها به هم پیچ خورده و یا برجسته و متورم می شوند. پر رنگ شدن رگ ها در زیر سطح پوست در بیماران واریسی بسیار واضح است و ظاهر آن برای بسیاری افراد ناراحت کننده است.

این اختلال در جریان خون در رگ های پا به خصوص ساق پا ممکن است در خون رسانی به قلب اثر منفی گذاشته و بیمار را دچار عوارض جدی بکند.

کرم و پماد برای واریس بسیار متنوعی با ترکیبات مختلف از ویتامین K گرفته تا کالندولا و عصاره ی شاه بلوط در داروخانه ها برای درمان واریس وجود دارند که روی ناحیه ی درگیر واریس استفاده می شوند و با ماساژ دادن آن ها در محل مورد نظر و جذب آن توسط پوست تا حدی از تورم ناشی از تجمع خون در رگ ها و درد و بی حسی آن می کاهند. این کرم ها به عنوان درمان موثر و کاربردی واریس توصیه نمی شوند و توانایی محو کردن رگ های پر رنگ و پیچ خورده و یاهدایت و برگشت دادن خون به بالا را ندارند.

چه افرادی به واریس مبتلا می شوند؟

واریس تقریبا بیماری شایعی به حساب می آید به طوریکه از هر ده نفر دو نفر به این بیماری مبتلا می شوند. فاکتورهای بسیاری می توانند در به وجود آمدن این بیماری موثر باشند و یا به تشدید آن کمک کنند.

افزایش فشار روی پاها مهم ترین عاملی ست که منجر به بروز رگ های واریسی پا می شود و در حقیقت هر فعالیتی که باعث فشار آوردن به پاها شود می تواند جریان خون در سیاهرگ ها را به خطر بیندازد.  همچنین مواردی مانند ژنتیک و وراثت، واریس در بارداری، اضافه وزن، یبوست درمان نشده، تغذیه ی نامناسب، فشار خون بالا و ایستادن یا نشستن طولانی مدت نیز از عوامل افزایش دهنده ی احتمال ابتلا به واریس هستند.

بهترین درمان واریس

در گذشته درمان قطعی برای بیماری واریس وجود نداشت اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی و بالا رفتن آگاهی نسبت به بسیاری از بیماری ها درمان های متعددی برای آن ها وجود دارد که متناسب با شرایط بیمار می توان مناسب ترین آن ها را انتخاب و اجرا کرد. واریس هم از این قاعده مستثنی نیست و در سایت دکتر استوان به بهترین و موثرترین راه های درمان واریس اشاره شده است.

جوراب واریس

پس از انجام آزمایشات و بررسی جریان خون بیمار توسط پزشک، جوراب واریس می تواند یکی از گزینه های درمانی برای او باشد. این جوراب ها با ایجاد فشار و تحریک رگ های خونی باعث می شوند خون از پا به بالا جریان پیدا کرده و به سمت قلب روانه شود. فشاری که این جوراب ها در پا ایجاد می کنند در قسمت مچ پا بیشتر است و در قسمت های بالایی ساق پا کمتر می شود.

کرم های موضعی برای واریس

یکی از رایج ترین داروهایی که در داروخانه ها برای درمان واریس ارائه می شود پماد برای درمان واریس است. این کرم ها که به طور موضعی روی محل تورم رگ های واریسی استفاده می شوند می توانند تا حدی از تورم و درد محل مورد نظر را بکاهند اما متاسفانه راه موثری برای درمان رگ های واریسی به شمار نمی آیند.

کرم veinovital

کرم وینوویتال Veinovital

یکی از بهترین کرم واریس پا، کرم های موضعی موجود در بازار برای کاهش علایم واریس وینوویتال است و مکانیسم این کرم افزایش انقباض رگ هاست که در نهایت منجر به کاهش تورم آن ها می شود.

کرم واریس کاورمارک Covermark

“کرم واریس” کاورمارک با بهبود جریان خون در پاها و تنظیم و تعدیل جریان خون در مویرگ ها سعی در رفع التهابات آن ها داشته و تا حدودی درد ناشی از واریس را کاهش می دهد.

کرم واریس ونو وین Venovein

این محصول با تمرکز بر علایمی مانند تورم و سنگینی ناشی از واریس در سیاهرگ ها به کاهش درد و علایم التهابی کمک می کند. استفاده از کرم های موضعی درمان واریس مزایا و معایبی دارد که بهتر است پیش از استفاده از آن ها آگاه باشید.

کرم های موضعی واریس ممکن است درمانی کم هزینه و آسان به نظر برسند اما نسبت به درمان های تخصصی بیماری واریس بسیار کم اثرتر و زمان بر تر خواهند بود. در واقع با استفاده ی مداوم از کرم موضعی درمان واریس تنها می توانید برخی علایم التهابی یا درد ناشی از آن را کاهش دهید و متاسفانه در زمینه ی درمان قطعی یا ناپدید شدن رگ های درگیر واریس زیر سطح پوست، کرم های موضعی واریس درمان موثری به شمار نمی آیند.

نکات مهم استفاده از پماد برای درمان واریس

• انواع کرم و پماد واریس تنها برای استعمال خارجی هستند
  • پیش از استفاده از تمیز بودن محل استفاده اطمینان داشته باشید و دستتان را با آب و صابون شسته باشید
  • اگر زخم یا خراشی روی پوست شماست از مالیدن کرم در آن ناحیه اجتناب کنید
  • “کرم واریس یا پماد واریس” برای جذب شدن توسط پوست نیاز به ماساژ مداوم دارد
  • از فشار زیاد روی ناحیه به هنگام ماساژ دادن کرم واریس خودداری کنید
  • از استفاده ی دو یا چند کرم واریس به طور همزمان خودداری کنید

به خاطر داشته باشید کرم واریس و انواع پماد واریس موجود در بازار و داروخانه ها نمی توانند به دریچه های مسدود شده ی سیاهرگ ها و یا عمق رگ نفوذ کنند، بنابر این تنها در کاهش درد و عوارض التهابی موثر خواهند بود.

لیزر واریس

لیزر

در تکنولوژی درمان واریس با لیزر، پزشک با فرستادن پرتو نور به درون رگ ها به محو شدن آن ها کمک می کند و رگ های متورم و پر رنگ شده را ناپدید می کند. این درمان در انواع خاصی از واریس مانند رگ های عنکبوتی شکل کاربرد موثر دارد.

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی به تزریق ماده ی مخصوصی در رگ های واریسی ظریف و کوچک گفته می شود که بعد از مدت زمان کوتاهی آن ها را ناپدید می کند. یکی از به روزترین و مفیدترین درمان های واریس اسکلروتراپی ست که برای انجام آن می توانید با دریافت نوبت و مشاوره به انجام آن در کلینیک دکتر استوان اقدام کنید. اسکلروتراپی نیز مانند لیزر نیازی به بیهوشی ندارد و طی آن بیمار درد زیادی متحمل نخواهد شد.

روش های جراحی

در صورتی که درمان های بالا در درمان واریس موثر واقع نشوند و یا بیماری به شکلی پیشرفت کرده باشد که نیاز به اقدام جدی تری باشد، ممکن است پزشک به شما راهکارهایی مانند جراحی را پیشنهاد دهد. در این روش ها، پزشک با برداشتن رگ های واریسی از طریق جراحی و ایجاد برش های بسیار ریز یا سوراخ در سطح پوست و یا ازطریق اندوسکوپی رگ، از انسداد رگ ها و تجمع خون در آن ها جلوگیری می کند.

ورزش کردن

با توجه به اینکه بیماری واریس در هر سنی می تواند افراد را درگیر کند و در افرادی که سابقه ی خانوادگی این بیماری را دارند بیشتر اتفاق می افتد، پیشگیری از آن بهتر از درمان است. چرا که در بسیاری افراد ابتلا به واریس اجتناب ناپذیر است و بهتر است با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود از بروز عارضه های این چنینی پیشگیری کنند.

ورزش برای واریس و انجام تمرینات کم فشار و منظم با پاها می تواند در بهبود جریان خون و برگشت آن از پاها به سمت قلب موثر باشد و با تنظیم این جریان ریسک ابتلا به گرفتگی رگ ها و واریس را در افراد تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

توصیه می شود اگر در افراد نزدیک خانواده سابقه ی ابتلا به بیماری واریس را دارید و یا نشانه ها و علایم آن را در خود مشاهده کرده اید، برای جلوگیری از پیشرفت آن و بروز خطرات جدی تر به دنبال آن، هر چه زودتر با متخصصان این بیماری مشاوره کنید و با دریافت راهنمایی های لازم و یا درمان های پیشنهادی از گسترش این بیماری جلوگیری کنید.

در بهترین حالت، پماد برای درمان واریس ممکن است به طور موقت برخی از علائم رگ های واریسی را تسکین دهند یا ظاهر رگ های عنکبوتی را برای مدتی پنهان کنند. با این حال، از آنجایی که آنها علت اصلی واریس را درمان نمی کنند، این کرم ها را نمی توان یک درمان در نظر گرفت. بیماران مبتلا به واریس به جای خرید محصولی که احتمالاً کارساز نخواهد بود، باید با یک متخصص رگ مشورت کنند و یکی از چندین روش درمانی کم تهاجمی را بررسی کنند.

منابع :  https://dinehiran.ir      https://varicose.com

برای تعیین وقت مشاوره و درمان ، همین امروز با ما تماس بگیرید.